Nauczyciele nauki jazdy zbyt wiele uwagi poświęcają na wyjaśnianie zasad mających hipotetycznie pomóc w zdaniu egzaminu. W związku z tym na odczep się traktują podstawy techniki kierowania, których posiadanie jest niezbędne do tego, żeby komfortowo oraz bez większych problemów przebrnąć przez egzamin praktyczny.

Obowiązkiem instruktora jest pokazać uczniowi nie tylko poprawne ustawienie fotela i kierownicy, ale także to, jak używać mechanizmów kierowania samochodem. 

Aby właściwie i dokładnie władać pedałem przyspieszenia, hamulca oraz sprzęgła, należy oprzeć obie pięty o podłogę samochodu. Stwarza to stabilny punkt oparcia, szczególnie wtedy, gdy musimy sterować przy niewielkich prędkościach. Poniekąd takie oczywiste, jednak należy zdać sobie sprawę, jak dużo ludzi wciska sprzęgło, utrzymując stopę w powietrzu i tym samym nie posiadając pełnej kontroli.

Dźwignie i regulatory zostały skonstruowane tak, żeby korzystanie z nich było bardzo funkcjonalne. Lata, kiedy do wrzucenia biegu lub kierunkowskazu musieliśmy używać siły, są już dawno za nami. We współczesnym samochodzie możemy niekiedy odnieść uczucie, że przełączniki są bardzo czułe. Prawda, ich używanie ma być wręcz podświadome. To dodatkowa informacja, którą osobom które rozpoczynają naukę jazdy należy wyjaśnić. 

Każdy posiadający prawo jazdy musiał przejść kurs a później egzamin. Niektórym poszło to sprawniej, innym gorzej. Ale sama w sobie nauka jazdy nie jest trudna. Pierwszy raz, gdy usiądzie się za kółkiem czuje się podekscytowanie, niekiedy połączone ze strachem a czasami z niewątpliwymi lękami przed czymś nowym i nieznanym. I w tym przypadku także, jak podczas poznawania czegoś nieznanego wszystko wydaje się obce i skomplikowane. W trakcie prowadzenia samochodu w jednym czasie należy wykonywać nawet parę czynności równocześnie – trzymać kierownicę, dodawać gazu albo hamować, patrzeć w lusterka, sygnalizować skręt, rozglądać się na drogę, itp. Dla osoby która wsiada po raz pierwszy za kółko ogrom tych czynności może przerażać, ale nie należy się zniechęcać.  W trakcie nauki jazdy i nabywania doświadczenia trudność ciągle się zmniejsza, aż w końcu przekształca się w swobodne, zapamiętane odruchy.

Czy poruszanie się samochodem po Gdańsku jest trudne?

Podróżowanie autem na siedzeniu kierowcy przynosi dużo satysfakcji. Pomijając to, że jest to niezwykle praktyczne oraz przydatne warto także nadmienić i uwydatnić, że kierowanie samochodem przynosi niezależność i samodzielność. Dodatkowo przydaje się w mnóstwie sytuacji życia codziennego zarówno tych trywialnych, jak i pilnych przypadkach. Jednak jak wszystkiego także jazdy samochodem należy się nauczyć.

Przemieszczanie się w miastach wiąże się najczęściej z wolną jazdą oraz staniem w korkach. Przy takim rytmie prowadzenia pojazdu również istotna jest umiejętność jazdy pojazdem. Dla nowicjuszy znajdzie się parę ważnych rad. Warto zaobserwować swój styl jazdy oraz dostosować się do zasad a także innych uczestników ruchu drogowego. Za dynamiczna lub za wolna jazda są w stanie doprowadzić do ciężkiego wypadku.

Stanie w korkach, szczególnie w dużym mieście, kojarzyć się może ze zdenerwowaniem. Mimo wszystko, gdy styk jazdy jest płynny, kierowca pozostaje skoncentrowany na jeździe i nic go nie dekoncentruje, to nawet przejazd po zatłoczonym mieście przebiega płynnie. 

Kierujący poruszający się po Gdańsku mogą czuć się komfortowo a także infrastruktura im sprzyja. Biorąc powyższe pod uwagę nauka jazdy w Gdańsku zalicza się do niektórych z bardziej prostych. W dorocznym plebiscycie miast przyjaznych kierowcom Gdańsk zaprezentował się całkiem nie najgorzej oraz zdobył drugie miejsce. Nauka jazdy w takich warunkach jest dużo bardziej przyjemna oraz mniej stresująca. Łatwiej w czasie nauki jazdy skoncentrować się na szlifowaniu technicznych zagadnień aniżeli na denerwowaniu natężonym ruchem lub brakiem miejsc parkingowych. 

Parkowanie w miastach wywołuje złość nawet u najspokojniejszych kierujących. Brak odpowiednio obszernej infrastruktury do postoju mocno obniża komfort właścicieli pojazdów. Na szczęście w Gdańsku jest dobrze rozbudowana struktura Park’n’Go, dzięki czemu nie ma problemu wolnych stanowisk do postoju.